אחד מכל עשרה קבלני שיפוצים חווה תאונת עבודה בשנה האחרונה

כך עולה מתוך הסקר השנתי של התאחדות קבלני השיפוצים. עוד נמצא כי קבלנים מוותרים על עבודות ומעלים תעריפים בשל פקקים ובעיות חנייה. ערן סיב: "הסדרת הענף דוחקת את רגלי החאפרים ומביאה לירידה בתאונות העבודה"

הסקר השנתי של התאחדות קבלני השיפוצים, שנערך בקרב מאות מחברי הארגון, מגלה כי אחד מכל עשרה קבלני שיפוצים חווה תאונת עבודה, שאירעה לו עצמו (9%) או לעובדיו (1%). 8% נוספים מקרב הנשאלים אמרו כי קבלן שיפוצים בסביבתם הקרובה נפגע בתאונת עבודה. הסיבה העיקרית לתאונות היתה פגיעה מכלי עבודה או חומר עבודה (59% מהמקרים), 35% נוספים נפגעו מנפילה מגובה ו-6% נוספים מהתחשמלות.

מרבית הקבלנים עברו הכשרת בטיחות

68% מקבלני השיפוצים העידו כי עברו או קיימו הכשרת בטיחות בשנה האחרונה. מבין ההכשרות שעברו קבלני השיפוצים, היתה הפופולרית ביותר הכשרה לעבודה בגובה (73%), 33% קיימו הכשרות בטיחות לעובדים, 25% עברו ריענון הנחיות בטיחות בעבודה ו-16% קורס עזרה ראשונה (חלק מקבלני השיפוצים עברו יותר מהכשרה אחת). אינדיקציה נוספת למשמעות הנושא ניתן למצוא בהשקעות הכספיות של קבלני השיפוצים, תוך ש-22% רכשו אביזרי בטיחות חדשים ו-18% רכשו ביטוח שלא החזיקו בו לפני כן.

קורס עבודה בגובה לחברי התאחדות קבלני השיפוצים שנערך ב"פרו פיגום – הדרכות לעבודה בגובה ת"א"

הסקר נערך בקרב מאות חברי התאחדות קבלני השיפוצים, לקראת הכנס השנתי של ההתאחדות שנערך ב-14 ביוני בכפר המכביה, בנוכחות כ-1,500 קבלני שיפוצים מרחבי הארץ.

לדברי יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים ערן סיב, "נושא הבטיחות בעבודה מקודם על ידי ההתאחדות שפועלת כל העת כדי לקיים הכשרות והדרכות, לעדכן וליידע את קבלני השיפוצים בחידושים, לתת להם את כל הכלים הנחוצים לעבודה מקצועית וזהירה, ולהפוך את התחום לבטוח יותר. המהלך המשמעותי של ההתאחדות להסדרת הענף בשנה האחרונה, שהביא לרישום קבלני שיפוצים לעבודות קטנות, ירחיב משמעותית את מספר הקבלנים הרשומים והמפוקחים, ידחק את רגלי החאפרים מהשוק ויביא לצמצום תאונות העבודה. אני שמח לראות כי מרבית קבלני השיפוצים עשו הדרכת בטיחות בשנה האחרונה, ההתאחדות תמשיך לדחוף ולקדם את הנושא".

בעיות הפקקים והחניה

הסקר מצא כי סוגיית הפקקים ובעיקר בעיות החנייה משפיעות על עבודתם של קבלנים, ומביאות אותם לוותר על עבודות ואף להעלות תעריפים. 28% מקבלני השיפוצים העידו כי סוגיות חנייה ותנועה גרמו להם להפסיק לקחת עבודות באזורים שבהם עבדו בעבר, 21% אמרו כי בעיות אלה, הגורמות לבזבוז זמן ועלייה בשימוש בחניונים, אילצו אותם לייקר תעריפים, ואילו 27% נוספים אמרו כי הדבר מביא לשינוי ההתקשרות בינם לבין הלקוח, תוך שהלקוח מתחייב לדאוג לחנייה לקבלן השיפוצים ו/או לשלם דו"חות אם יהיו כאלה. 24% בלבד אמרו שהנושא לא משפיע עליהם.

מרבית השיפוצים – מעל 50 אלף שקל

ומה ההשקעה הממוצעת בשיפוץ? 46% מקבלני השיפוצים אמרו כי ההשקעה הממוצעת עמדה על יותר מ-100 אלף שקל, ו-44% נוספים אמרו כי ההשקעה הממוצעת הסתכמה ב-50-100 אלף שקל. רק 10% אמרו כי הסתכמה ב-50 אלף שקל ומטה.

הסיבה העיקרית למחלוקת בין קבלן שיפוצים ללקוח היתה מחלוקת כספית (61% מהעונים), 20% מהמחלוקות היו בשל אי עמידה בלוחות הזמנים ו-19% נוספים בשל טיב העבודה. הסיבה העיקרית לחריגה מהתקציב שנקבע מראש היתה אי תכנון מדוקדק של השיפוץ (70% מהעונים), ב-29% מהמקרים התקציב חרג בשל תוספות לא מתוכננות כגון נקודות חשמל ואינסטלציה, וב-1% נוסף של המקרים בשל אי עמידה של בעלי מקצוע בלוחות הזמנים.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות